Άρθρα


11/09/2017 - Τα χαρακτηριστικά του αυθεντικού διαλόγου

 

Ο διάλογος αποτελεί βασική παράμετρο της επικοινωνίας. Τα λεκτικά μηνύματα που ανταλλάσσουν δύο ή περισσότερα άτομα, μαζί με τα παραγλωσσικά/παραλεκτικά αλλά και τα κατεξοχήν μη λεκτικά μηνύματα,
Διαβάστε περισσότερα»


05/07/2017 - Οι κλειστές και οι ανοικτές ερωτήσεις στην επικοινωνία

Οι ερωτήσεις είναι πολύ σημαντικές για τον διάλογο και την επικοινωνία. Ο γονιός θέτει ερωτήσεις στο παιδί για να αντλήσει πληροφορίες γι' αυτό που του αρέσει, για την καθημερινότητά του, για το σχολείο, για της φίλους του, ενδιαφέρεται
Διαβάστε περισσότερα»


14/05/2017 - Ο ρόλος των γονέων στην ανάπτυξη των παιδιών.

Η πιο σημαντική και ουσιαστική ευθύνη που αναλαμβάνει ένα άτομο κατά τη διάρκεια της ζωής του είναι η ευθύνη για το μεγάλωμα, για
Διαβάστε περισσότερα»


03/05/2017 - Τα στάδια στη διεργασία πένθους στο διαζύγιο

Εφόσον το διαζύγιο συνιστά σημαντική μορφή απώλειας για όλη την οικογένεια, τόσο τα παιδιά όσο και οι γονείς περνούν από τη διεργασία πένθους, μια διαδικασία που χαρακτηρίζεται από συγκεκριμένα στάδια/φάσεις.

Όσον αφορά τους γονείς, σύμφωνα με την
Διαβάστε περισσότερα»


05/04/2017 - Εκπαιδεύοντας τα παιδιά στη διεκδικητική συμπεριφορά

-Δυσκολεύομαι να πω «όχι». Λέω «ναι» ακόμη κι όταν διαφωνώ. Δυσκολεύομαι να διαφωνήσω.

Διαβάστε περισσότερα»


11/03/2017 - Έφηβοι και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Η επίδραση του διαδικτύου και ο ρόλος των γονέων.

Τα παιδιά και οι έφηβοι, πέραν του πραγματικού κόσμου, ζουν και σε ένα νέο, μαζικό και πολύπλοκο εικονικό κόσμο. Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης διαδραματίζουν πρωταρχικό ρόλο στη διαμόρφωση αξιών, στάσεων, συμπεριφορών, πεποιθήσεων, αντιλήψεων μικρών και
Διαβάστε περισσότερα»


09/02/2017 - Κριτικός vs. Στοργικός Γονέας

Αν προσπαθήσουμε να σκιαγραφήσουμε τα προφίλ του κριτικού και του στοργικού γονέα, δεν θα δυσκολευτούμε ιδιαίτερα. Ως κριτικός προσδιορίζεται ο γονέας που ασκεί κριτική, δεν ενθαρρύνει και θυμίζει πολύ τον αυταρχικό γονέα της κλασικής τυπολογίας της Baumrind (Παππά, 2017), ενώ ως στοργικός χαρακτηρίζεται ο γονέας που
Διαβάστε περισσότερα»


10/01/2017 - Οι αντιδράσεις των παιδιών στην απώλεια και η συμπεριφορά των γονιών

Όλη η ζωή χαρακτηρίζεται από αλλεπάλληλες αλλαγές και μικρές ή μεγάλες απώλειες από τη γέννηση ως τον θάνατο. Κάθε φυγή από το σπίτι, κάθε μετακόμιση, κάθε αλλαγή στην εργασία ή μεταβολή στην οικονομική κατάσταση ενός ατόμου, κάθε απώλεια προσώπου ή ζώου συντροφιάς, είναι μορφές απώλειας
Διαβάστε περισσότερα»


07/12/2016 - Η "Οικονομία των χαδιών"

Η εκπαίδευση στη συναισθηματική νοημοσύνη απαρτίζεται από συγκεκριμένα στάδια, στα οποία σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν τα «χάδια». Συγκεκριμένα, τα στάδια αποτελούνται από συνδιαλέξεις, οι οποίες οδηγούν σταδιακά στην επίτευξη της συναισθηματικής νοημοσύνης (Παππά, 2013). Οι συνδιαλέξεις ορίζονται ως κοινωνικές συναλλαγές πληροφοριών ή «χαδιών».

Στη
Διαβάστε περισσότερα»


20/11/2016 - Πώς κατηγοριοποιούνται τα συναισθήματα;

Το συναίσθημα αποτελεί μια πολύπλοκη διαδικασία και υποδηλώνει την υποκειμενική σχέση μεταξύ ατόμου και γεγονότος. Για να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματα στα βρέφη συχνά παρατηρούμε την κινητική τους συμπεριφορά, τις αλλαγές στην έκφραση του προσώπου τους και τις
Διαβάστε περισσότερα»


08/10/2016 - Ας μιλήσουμε για την εμπιστοσύνη...

Γεννιόμαστε για να εμπιστευτούμε. Τα βρέφη έρχονται στον κόσμο για να δημιουργήσουν δεσμούς με τα πρόσωπα που τα φροντίζουν, ώστε να μπορέσουν να αναπτυχθούν στον συναισθηματικό και τον κοινωνικό τομέα. Ο πρωταρχικός δεσμός διαμορφώνεται συνήθως με τη
Διαβάστε περισσότερα»


06/09/2016 - Δώδεκα κανόνες για να είναι κάποιος καλός γονιός

1.Γονιός δε γεννιέσαι αλλά γίνεσαι. Γι' αυτό είναι σημαντικό να αποδεχθείς την ατελή σου φύση αλλά και να διεκδικήσεις το δικαίωμά σου να μαθαίνεις και να εξελίσσεσαι διαρκώς μέσα από τα λάθη σου, τα οποία θα αναγνωρίζεις με ευθύνη και κατανόηση.

2.Ο γονιός διδάσκει κυρίως με το παράδειγμά του,
Διαβάστε περισσότερα»


06/09/2016 - Η έννοια της μετάβασης στον κύκλο της ζωής

Συχνά μαζί με την κρίση (ή εναλλάξ με αυτήν) χρησιμοποιείται ο όρος μετάβαση (transition). Η μετάβαση σχετίζεται επίσης με την κρίση. Κατά τη διάρκεια της ζωής, το άτομο βιώνει διάφορες μεταβάσεις. Η μετάβαση συνήθως χρησιμοποιείται ταυτόσημα με την αλλαγή, συχνά μάλιστα με τη μεγάλη αλλαγή, που
Διαβάστε περισσότερα»


02/07/2016 - Οι φανταστικοί φίλοι των παιδιών

Το φαινόμενο του φανταστικού φίλου είναι χαρακτηριστικό των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Συχνά τα παιδιά αυτού του αναπτυξιακού σταδίου αναφέρονται σε έναν φίλο με συγκεκριμένο όνομα και ταυτότητα σαν να πρόκειται για πραγματικό πρόσωπο. Η φυσικότητα
Διαβάστε περισσότερα»


26/05/2016 - Τα ψέματα των παιδιών και ο ρόλος των γονιών

Ψέμα ονομάζουμε κάθε παραποίηση, διαστρέβλωση της αλήθειας ή, καλύτερα, της πραγματικότητας. Η παραποίηση αυτή είναι σκόπιμη, συνειδητή. Συνεπώς για να πούμε ότι ένα παιδί λέει ψέματα χρειάζεται να είναι σε θέση να αναγνωρίζει την πραγματικότητα, να έχει αναπτυχθεί επαρκώς γνωστικά. Τα ψέματα των παιδιών είναι
Διαβάστε περισσότερα»


22/05/2016 - Το άγχος των εξετάσεων και ο ρόλος των γονιών

Στις μέρες μας, το άγχος τείνει να αποτελεί τη νόσο που πλήττει μικρούς και μεγάλους. Συχνά χαρακτηρίζουμε αγχώδη τη συμπεριφορά ενός πολύ μικρού παιδιού, ενώ η συνήθης φράση που χρησιμοποιούν οι ενήλικες για το άγχος παιδιών και εφήβων είναι: «Μην έχεις άγχος», «Δε χρειάζεται να έχεις άγχος». Αναμφίβολα, το άγχος
Διαβάστε περισσότερα»


05/05/2016 - Ο ρόλος των γονικών αξιών στη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών.

Η διαμόρφωση της γονικής ταυτότητας αποτελεί σημαντικό ζητούμενο για τους γονείς και κεντρικό θέμα πραγμάτευσης των Σχολών Γονέων. Η γονική ταυτότητα είναι συνισταμένη πολλών παραμέτρων, ωστόσο η παράμετρος που αναδεικνύεται ίσως πιο κομβική είναι οι αξίες.

          Οι γονείς χρειάζεται να διαμορφώσουν το δικό τους ξεχωριστό σύστημα αξιών για να ασκήσουν
Διαβάστε περισσότερα»


17/03/2016 - Ενσυναίσθηση και συναισθηματική μόλυνση

Η ενσυναίσθηση (empathy) αποτελεί σημαντική παράμετρο της συναισθηματικής νοημοσύνης. Χωρίς ενσυναίσθηση δεν είναι δυνατόν να δημιουργηθούν παραγωγικές διαπροσωπικές σχέσεις, οι οποίες να θεωρούνται συναισθηματικά νοήμονες. Απαραίτητη προϋπόθεση της ανάπτυξης της ενσυναίσθησης είναι η ανάπτυξη της αντίληψης των συναισθημάτων και ακολούθως της κατανόησής τους (Παππά, 2013).

Διαβάστε περισσότερα»


24/02/2016 - Η σημασία των συναισθημάτων αυτοσυνειδησίας

Τα συναισθήματα κατηγοριοποιούνται σε πρωτογενή (primary), βασικά (basic), ή θεμελιώδη (fundamental) και σε δευτερογενή (secondary). Πρωτογενή συναισθήματα θεωρούνται συνήθως η χαρά, η έκπληξη, ο φόβος, ο θυμός, η λύπη και η αηδία / αποστροφή (Ekman & Friesen, 1975). O Ekman υποστήριξε αρχικά την ύπαρξη
Διαβάστε περισσότερα»


21/01/2016 - Αγάπη και Συναισθηματική Νοημοσύνη.

Πώς θα ήταν το συναισθηματικό τοπίο χωρίς την αγάπη; Η αγάπη προσδιορίζει την ανθρώπινη υπόσταση. Ο άνθρωπος ζει για ν' αγαπά. Όπως επικοινωνεί με τους άλλους με ένα ρεπερτόριο συναισθημάτων, ή συναισθηματικών προδιαθέσεων, όπως βιώνει και εκφράζει το θυμό, το φόβο, τη λύπη, τη χαρά, αλλά και την έκπληξη και
Διαβάστε περισσότερα»


22/12/2015 - Η αξία της συγγνώμης.

Κάθε γιορτινή περίοδος, εκτός από περίοδος ανάπαυλας και ξεκούρασης, αποτελεί και περίοδο εσωτερικής επαναδιαπραγμάτευσης και μιας εκ νέου ιεράρχησης προτεραιοτήτων. Ενόψει της έλευσης του νέου χρόνου κάθε άνθρωπος προβαίνει σε κάποιου είδους απολογισμό και παράλληλα σε λήψη σημαντικών αποφάσεων. Κάθε νέα εκκίνηση είναι γεμάτη με ελπίδα και προσδοκίες. Οι
Διαβάστε περισσότερα»


09/12/2015 - Το αίσθημα παντοδυναμίας των παιδιών και ο ρόλος των γονιών.

Το παιδί είναι βαθιά «εγωκεντρικό». Ως τέτοιο, θεωρεί ότι αποτελεί το κέντρο του κόσμου και ότι βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής και της μέριμνας όλων. Και αυτό εν μέρει ισχύει. Για τους γονείς του, ιδιαίτερα στο ξεκίνημα της ζωής του, αναμφισβήτητα αποτελεί το κέντρο του κόσμου τους. Το παιδί επικοινωνεί
Διαβάστε περισσότερα»


07/12/2015 - Ο ελεύθερος χρόνος των παιδιών και οι εξωσχολικές δραστηριότητες.

Η σημασία του ελεύθερου χρόνου στη ζωή των παιδιών είναι αδιαμφισβήτητη. Ο ελεύθερος χρόνος αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα των παιδιών και των εφήβων, δικαίωμα στην αυτενέργεια και την αυτοδιάθεση. Κατά τον ελεύθερο χρόνο τα παιδιά ξεδιπλώνουν τη δημιουργικότητά τους, αποκτούν πολύτιμες
Διαβάστε περισσότερα»


26/11/2015 - Μοναχοπαίδι vs. δεύτερο παιδί.

To μοναχοπαίδι

Υπάρχουν πολλοί μύθοι γύρω από τα μοναχοπαίδια. Ένας από τους πιο διαδεδομένους είναι ότι γίνονται εγωκεντρικά και εξαρτημένα άτομα και ότι επιθυμούν να στρέφεται η προσοχή των άλλων γύρω από τα ίδια. Κι αυτό φυσικά μπορεί να συμβεί, αν οι γονείς επιδείξουν ασφυκτική φροντίδα για το παιδί και
Διαβάστε περισσότερα»


26/11/2015 - Το άγχος στα παιδιά και ο ρόλος των γονιών.

Παλαιότερα, το άγχος ήταν κυρίως προνόμιο των ενηλίκων. Σήμερα, παρατηρούμε ότι όλο και περισσότερα παιδιά σχολικής, αλλά ακόμη και προσχολικής ηλικίας, διακατέχονται από άγχος. Για τη δημιουργία του άγχους στα παιδιά ευθύνονται πολλοί παράγοντες, μεταξύ των οποίων και το οικογενειακό πλαίσιο. Οι υπέρμετρες προσδοκίες και απαιτήσεις των γονέων από τα
Διαβάστε περισσότερα»


25/11/2015 - Τύποι γονέων και συμπεριφορά παιδιών και εφήβων.

Πριν από χρόνια, ο Γάλλος ψυχίατρος Andre Berge είχε πει ότι ενώ όλοι οι άνθρωποι λαμβάνουν σχετική εκπαίδευση για το επάγγελμα που θα εξασκήσουν, δεν εκπαιδεύονται για τα δύο πιο σημαντικά επαγγέλματα: του γονέα και του πολιτικού.  Κατά πόσον όμως είναι επάγγελμα το να είναι κάποιος γονιός τελικά;

Διαβάστε περισσότερα»


25/11/2015 - Σχέση μητέρας-κόρης.

Αδιαμφισβήτητα θα ορίζαμε τη σχέση μητέρας-κόρης ως μία ιδιαίτερα ισχυρή σχέση, η πιο ισχυρή σχέση γυναίκας με γυναίκα. Ισχυρότατη, τόσο ως προς τη σημασία, όσο και ως προς την ένταση. Η μητέρα - πέραν όλων των άλλων σημαντικών και για το αγόρι και για το κορίτσι  - αποτελεί το πρώτο
Διαβάστε περισσότερα»


25/11/2015 - Τα παιγνίδια και η διαμόρφωση της ταυτότητας του φύλου των παιδιών.

Συνηθίζουμε να λέμε «αγορίστικα» ή «κοριτσίστικα» παιγνίδια. Τα παιγνίδια ωστόσο δε χρειάζεται να έχουν «γένος». Όμως αποκτούν «γένος» μέσα από τη φυσική ροπή των γονιών να ανταποκριθούν στα κοινωνικά στερεότυπα, που θέλουν τους άνδρες να είναι περισσότερο «δυναμικοί» ή και «επιθετικοί» και τις γυναίκες πιο «αδύναμες», «γλυκές», «συγκαταβατικές» και «προστατευτικές».
Διαβάστε περισσότερα»


25/11/2015 - Οι Σχολές Γονέων ως θεσμός προστασίας της ψυχικής υγείας του παιδιού.

Ο όρος «Σχολές Γονέων» στις μέρες μας χρησιμοποιείται ποικιλοτρόπως, με αποτέλεσμα συχνά να υπάρχουν παρανοήσεις και να υπάρχει ελλιπής ενημέρωση ή/και παραπληροφόρηση. Οι Σχολές Γονέων είναι πλέον θεσμός. Ένας θεσμός που εισήχθη στη χώρα μας το 1962 από τη Μαρία Χουρδάκη, μια από τις πρώτες ψυχολόγους στην Ελλάδα, το όνομα
Διαβάστε περισσότερα»


25/11/2015 - Η προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο και ο ρόλος των γονιών.

Σχολική προσαρμογή είναι η επιτυχής ανταπόκριση των παιδιών στις ακαδημαϊκές, κοινωνικές, συναισθηματικές και συμπεριφορικές απαιτήσεις που θέτει το σχολείο. «Προσαρμόζομαι» γενικά σημαίνει υπερνικώ τα εμπόδια και ικανοποιώ τις ανάγκες μου. Τα πιθανά αίτια της μη προσαρμογής έχουν να κάνουν με τρεις τομείς: α) τα ατομικά χαρακτηριστικά του παιδιού (επίπεδο γνωστικής,
Διαβάστε περισσότερα»


25/11/2015 - Τι είναι η συναισθηματική επίγνωση;

Η συναισθηματική επίγνωση ή συναισθηματική ενημερότητα (emotional awareness) αποτελεί βασική δεξιότητα της συναισθηματικής ανάπτυξης και της συναισθηματικής νοημοσύνης και συσχετίζεται με την κατανόηση των συναισθημάτων (Rieffe, Terwogt
Διαβάστε περισσότερα»


25/11/2015 - Σχολικές γιορτές. Πώς τις βιώνουν τα παιδιά και τι τους προσφέρουν πραγματικά;

Οι γιορτές αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής ζωής. Με το σχεδιασμό και την υλοποίησή τους το σχολείο συμμετέχει ενεργά σε σημαντικά γεγονότα της κοινωνικής και της θρησκευτικής ζωής. Συνήθως, τα παιδιά περιμένουν τις γιορτές με ενθουσιασμό και ευχαριστιούνται όταν συμμετέχουν σε αυτές. Ωστόσο, αρκετές φορές οι γιορτές είναι συνδεδεμένες με
Διαβάστε περισσότερα»


25/11/2015 - Πότε είναι αποτελεσματικός ο έπαινος;

Ο έπαινος χρησιμοποιείται ως μέσο ενθάρρυνσης και ενίσχυσης της επιθυμητής συμπεριφοράς. Γονείς και εκπαιδευτικοί επαινούν τα παιδιά, τα επιβραβεύουν λεκτικά, διατυπώνουν θετικά σχόλια για την επίδοση και τη συμπεριφορά τους. Ωστόσο, αν και ο έπαινος χρησιμοποιείται κατά κόρον, συχνά αποδεικνύεται αναποτελεσματικός. Για να είναι λειτουργικός
Διαβάστε περισσότερα»


25/11/2015 - Πόσο χειριστικά είναι τα παιδιά τελικά;

Για τους γονείς, ιδιαίτερα στο ξεκίνημα της ζωής του, το παιδί αναμφισβήτητα αποτελεί το κέντρο του κόσμου τους. Υπάρχουν πολλές απόψεις σχετικά με το «χειρισμό» που κάνουν τα παιδιά - από τη βρεφική τους ακόμη ηλικία - για να πετύχουν τους
Διαβάστε περισσότερα»


25/11/2015 - Ο δημοκρατικός γονιός και η ενθάρρυνση.

Σύμφωνα με τη γνωστή τυπολογία της Baumrind ο πιο αποτελεσματικός τύπος γονέα είναι ο δημοκρατικός, δηλαδή ο γονιός που συνδυάζει τον υψηλό βαθμό απαιτήσεων με τον υψηλό βαθμό επίδειξης στοργής προς το παιδί του. Ο δημοκρατικός γονέας ασκεί έλεγχο στο παιδί του, αλλά ανταποκρίνεται και στις ανάγκες του. Οι
Διαβάστε περισσότερα»


25/11/2015 - Η ειδική διάλεκτος της ενθάρρυνσης.

Η ενθάρρυνση είναι μία από τις σημαντικότερες δυνατότητες που έχουμε να βελτιώσουμε τη σχέση μας με τα παιδιά. Είναι η διαδικασία με την οποία συγκεντρώνουμε την προσοχή μας στα θετικά τους σημεία, καλλιεργώντας με αυτόν τον τρόπο την αυτοεκτίμησή τους. Ο γονιός
Διαβάστε περισσότερα»


25/11/2015 - Επιθετική και διεκδικητική συμπεριφορά και ο ρόλος των γονέων.

Ο θυμός, ως βασικό συναίσθημα, συνιστά και μια ισχυρή δύναμη για αλλαγή. Το άτομο που θυμώνει ενεργοποιείται, ωθείται να αναλάβει δράση, να βρει μια λύση σε ό, τι το δυσκολεύει. Ο θυμός εμφανίζεται συνήθως κατά τον 5ο-6ο μήνα, ενώ προς το τέλος του 1ου έτους μετατρέπεται
Διαβάστε περισσότερα»


25/11/2015 - Γιατί η συμμετοχή σε μια Σχολή Γονέων είναι σημαντική;

Οι Σχολές Γονέων εντάσσονται στο πλαίσιο της προληπτικής εκπαίδευσης και συμβουλευτικής σε ομαδικό επίπεδο. Έργο τους είναι αφενός η εκπαίδευση των γονέων και αφετέρου η υποστήριξή τους στο δύσκολο ρόλο τους.

Σκοπός των Σχολών Γονέων
Διαβάστε περισσότερα»


25/11/2015 - Γιατί οι έφηβοι δυσκολεύονται να μοιράζονται τα μυστικά τους με τους γονείς τους.

Κάθε παιδί -και πολύ περισσότερο κάθε έφηβος - έχει δικαίωμα στην αυτοδιάθεση. Έχει δικαίωμα να επιλέγει πότε θα μιλήσει στους γονείς του και τι θα τους πει. Η παραχώρηση αλλά και η διεκδίκηση του δικαιώματος αυτού αποτελεί απαραίτητη και αναγκαία προϋπόθεση για την υγιή ψυχική του συγκρότηση και τη διαμόρφωση
Διαβάστε περισσότερα»


19/11/2015 - Παιδιά και ανία

Η ανία περιγράφεται  είτε ως μια δυσάρεστη, μεταβατική θυμική κατάσταση είτε ως εμπειρία κατά την οποία το άτομο νιώθει μια έντονη έλλειψη ενδιαφέροντος και δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί σε κάποια δραστηριότητα (Fisher, 1993). Είτε δευτερογενές συναίσθημα είτε διάθεση, η ανία περιλαμβάνει προβλήματα συγκέντρωσης ως προς
Διαβάστε περισσότερα»


18/11/2015 - Ποιος θεωρείται καλός γονιός

Πολλές απόψεις έχουν διατυπωθεί σχετικά με το ποιος θεωρείται καλός γονιός. Για πολλούς μελετητές ο καλός γονιός χαρακτηρίζεται «αποτελεσματικός», ενώ άλλοι θεωρούν ότι πιο δόκιμος είναι ο όρος «αρκετά καλός γονιός». Ωστόσο, όλοι συμφωνούν ότι τέλειος γονιός δεν υπάρχει. Αυτό που ενδείκνυται
Διαβάστε περισσότερα»


14/11/2015 - Η αναπτυξιακή διάσταση της φιλίας των παιδιών και ο ρόλος των γονιών

Η φιλία ορίζεται ως μια σταθερή σχέση που χαρακτηρίζεται από οικειότητα, αμοιβαιότητα και ισοτιμία. Η δέσμευση σε άλλα - συνήθως συνομήλικα- παιδιά είναι ενδεικτική των παιδιών της μέσης παιδικής ηλικίας. Ωστόσο, σε μια πρώιμη φάση, τα παιδιά αρχίζουν να διαμορφώνουν φιλίες από την ηλικία των τριών ετών, όταν
Διαβάστε περισσότερα»


Τι είναι η Σχολή Γονέων

Η Αγωγή του παιδιού υπήρξε πάντα μέλημα και φροντίδα κάθε εποχής. Κοινή και η επιθυμία η επόμενη γενιά να είναι καλύτερη από τις προηγούμενες.

Οι Σχολές Γονέων στη χώρα μας
Μεθοδολογία
Θεματολογία
EPPI
Επιστημονική Επιτροπή
Συγγραφικό έργο
Βιογραφικά σημειώματα
Σύνδεσμοι

Επικοινωνία

  • Τηλέφωνο:
    210-7647872, 6973233673
  • Email:
    vaspap2@otenet.gr
  • Διεύθυνση:
    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΧΟΛΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
    Ευφρονίου 36
    Αθήνα 161 21
    (έναντι Κάραβελ)


Image courtesy of photostock, Stuart Miles, David Castillo Dominic at FreeDigitalPhotos.net.
Tree vector designed by Freepik, earth designed by Freepik, House vector designed by Freepik, family designed by Freepik